maandag 10 juni 2013

Het veranderlijke!

De energieën liggen heel zwaar op moment en zowaar ik voel, kampen er velen mee voor wat betreft in mijn eigen omgeving. Energieke dagen dat je in contact, meer in verbinding staat met mensen en dan opeens een terugloop krijgt waar je op jezelf aangewezen bent. Van het ene op het andere moment, zo veranderlijk - je kunt van niks op aan, zowel intuitief als verstandelijk. Het lijkt ook alsof je niet op je gevoel aan kan en de twijfel hierin toeslaat. Maar het zal wel zijn redenen hiervoor hebben, dat je het vertrouwen universeel moet gaan stellen en alleen daar op kunt bouwen. Gisteren had ik zo'n dagje waarbij niks van de grond af kwam, ik hing maar wat, voelde me niet in mijn kracht waardoor je meer gaat denken en zowat een negatief sausje krijgt waardoor je moe gaat voelen, hiermee de boel de boel moet laten. Vandaag prima en helderder, ideeën en plannen in mijn hoofd en de trein gaat lekker vooruit.

Ook ben ik een tijdje aan het denken wat met mijn blog te doen. De ene keer denk ik door tijdgebrek het op te geven, dan denk ik meer selectief te werk te gaan, niet alle channelings meer te plaatsen en een meer persoonlijk tintje te gaan geven however...  in alles wordt er tijd in gestoken terwijl ik met ontzettend veel andere dingen bezig ben buiten het internet. Aan mijn eigen creativiteit kom ik niet aan toe en wil daar meer mee aan de gang. Ik ben daar nog niet uit wat te doen, wel worden de channelings minder want ik kan ze zelf lang niet allemaal meer lezen. Sinds er de druk van de sociale dienst is ivm ander (vrijwilligers)werk is er besloten dat ik meer op het centrum moet gaan werken wat ik overigens erg graag doe maar het blijft een investeren ten koste van mijzelf.  Als dat me een keer niet lukt is daar gelukkig wel begrip voor.



Ondertussen ben ik op de 25e mei ingewijd in de Traditionele Hekserij tussen de verjaardag van mijn dochter (24e) en kleindochter (26e) in. Het was een heel mooi liefdevol gebeuren waarbij geen ongewijde aanwezig mocht zijn. Daarna hadden we feest en daar mocht iedereen bij uitgenodigd worden. Het was echt fantastisch dit feest tot laat na middernacht. Zelf vond ik het heel fijn dat mijn jongste dochter Kim erbij was, vooral in het kader dat haar vader vorig jaar in diezelfde tijd kwam te overlijden en ik hierin een negatieve karmatische inslag wilde doorbreken, juist voor haar door iets positiefs in te zetten en dat is me gelukt. In begin 2012 had ik na de oprichting van de clan het principiële jaar en één dag voltooid en ik was de enige die daarin verder wilde. Drie clanleden trokken zich terug en er kwam een soort stilstand wat ik erg jammer vond. We waren nog maar met zijn drieën, hoewel de jaarfeesten doorgingen omdat die voor iedereen open is. Tot verbazing meldde zich een oud-clanlid voor 2 maanden terug om zich toch te laten inwijden en werd besloten om dit samen te ondergaan. Daarnaast kwam er een nieuw lid bij en twee andere ingewijden waarmee we nu een zeven mans sterke clan vormen en maandelijks bijeenkomen voor in de learning-circle. Daarnaast samen ook activiteiten bezoeken wat alleen maar ten goede komt. Ik mag me nu lady Morgana noemen, dat is ook even wennen maar ben er vereerd mee en trots op, de naam van mijn Godin de Morgan te mogen dragen die als een rode draad door mijn leven is gegaan en nog steeds waaruit ik mijn kracht put. Tijdens het ritueel moesten de ingewijden iets aandragen en dat deed ik met een visualisatie die iets Avalon's achtig had. lady Ellen had een prachtige talkingstick gemaakt, versierd met veren en kralen die ten alle tijden de kring rond kan gaan en je daar alles tegen kan vertellen of hulp kan vragen. Eventueel kan daar andere symbolische voorwerpen aangebracht worden. Na het inwijdingsrite kregen we een prachtig beeld van de Godin, een kleine replica van onze gezamelijke Godin en uiteraard werden we met meerdere kadoos verrast. Al met al was het een overgetelijke dag geworden!






Zoals jullie weten had ik onlangs mijn hond Ischa moeten laten inslapen en ik blijf haar missen. Gringo, de wolfhond wordt in november 10 jaar oud en is nu ook aan het sukkelen met de achterhand en is niet meer stabiel op zijn achterpoten. Ben naar de dierenarts gegaan en hij krijgt nu pijnstillers daarvoor, plus geef ik glucosamine voor het kraakbeen tussen de botten. Ik moet er nu korter en vaker mee gaan lopen, merk dat lange stukken niet meer goed voor hem doet. Dit is om de gewrichten soepeler te houden. Ben bang dat ik hem ook niet al te lang meer heb en zou dit net zo verschrikkelijk vinden. Onderwijl ben ik aan een nieuwe hond aan het denken en eerst aan het oriënteren, wil niet de eerste de beste hond nemen ofwel een impulsieve aankoop doen. Gringo is zo levendig genoeg, wil graag met andere honden spelen maar zal daar ook steeds beperkter in worden. Als je dan naar mijn gewone huiskatten kijkt, één is bijna 21 jaar oud, de volgende 20, dan 2 van 19 jaar en de 3 musketiers zijn 5 jaar oud. Die zijn niet te vermurwen...:)

Maar goed..  had besloten om weer een Tervuerense teef te nemen en hoeft niet perse een pup te zijn, een jonge herplaatser zou me even lief zijn, stamboompapieren onbelangrijk maar sjonge als ik internet af ga kom je toch wat dierenleed tegen en beestjes die alleen om het geld draaien. Een fokker vraagt 750 euro voor een pup of duurder, zonder papieren 500 euro, het is in deze tijd hartstikke veel geld en ik vertik het om dit uit te geven. Wel andere rashonden van ongeveer 300 euro en dan denk ik wat is het verschil tussen het ene ras en het andere ras, is het ene werkelijk beter dan het andere, nee toch. Heb de auto onlangs ook verkocht want was mijn no-claim kwijt en ging de voor- en nadelen overwegen en ga niet de verzekering voeden. Dan een tijdje gedacht voor een uit het asiel of buitenland maar ook daar ben ik terughoudend in en als ik die sites afga gaan de tranen me over de wangen. Ik had de fokster van Ischa geinformeerd en ze zei ze had wel iets voor me, ze noemde me twee namen, ik kon ze allebei voor niks krijgen omdat ik zo goed voor Isch was, 2 1/2 jr oude zusjes.

Ik twijfelde omdat de afstand tussen ons te groot was nl Groningen/Zuidlimburg maar ze zou ze dan brengen omdat ze gestopt was ivm haar gezondheid en teveel honden op het moment heeft waaronder veel oude kneuzen. Ze kwam met eerlijke informatie, waarom ze nog niet else geplaats werden en we zouden erover nadenken. Ik denk nee, twee is zowiezo teveel en durfde het niet aan maar zoals ik zei het universele is zo veranderlijk op het moment. De naam Avaline bleef wel in mijn hoofd spoken, gaf dit niet aan maar zij moest nog aan een lijn wennen en verkeer, was de rustigste, daarnaast een boerderij is wat anders dan een rijtjehuis met een tuin. Ik liet het aan haar over. Ze belde me later weer en we bleven meer dan een uur met elkaar kletsen. Eerst gaf ze aan van nee ze durfde het ook niet aan en later wel dat ze het vertrouwen in me had voor Avaline en kreeg door het gesprek ook meer vertrouwen in. Het is nogal een risico, niet voor mij want ik moet haar weer terug geven voor als het niet zou gaan. Het zou voor het beestje ook meer rust geven en dat ze misschien meer op haar plek zou zijn bij mij. We zouden het gaan doen maar ze is nog niet bij mij en van alles kan daar nog tussen komen..... who knows, uit de kaarten kwam er niet veel uit - het blijft uit hoe dit verder gaat. Ik probeer nog zolang als mogelijk van mijn Gringo te genieten en hopelijk kan ik hem ook een waardige oude dag geven.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Grainne.
    Wat leuk dat ik je hier tegenkom.
    Ik ben ook al een tijd geleden verhuisd van punt.nl naar Blogspot. Het bevalt me prima.

    Ik kom gauw weer een keertje bij je lezen.

    Lieve groet van Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo lieve Maria, wat een verrassing en zeker leuk je weer tegen te komen..:) Op punt.nl kon ik me ook niet goed vinden, had het geprobeerd maar waren teveel nadelen en hier is gewoon prima en je hebt meer ruimte.

    Veel liefs en je bent altijd welkom :) Grainne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke fotos van jullie allemaal, ook van Kim, echte heksjes hoor, zo met de bezem en al, maar waar zijn jullie punthoeden? Die moeten er wel op hoor.
    Liefsssssssss, knufffffffff Christl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha ja waar zijn die puntmutsen Christl? Had een puntmuts van het weer..:)Gelukkig wat afgekoeld... kunnen we weer wat doen, niet dan :D

    Liefs en knuffies

    BeantwoordenVerwijderen